پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
برگزاری اولین دورهمی از سلسله رویدادهای حوزه سلامت با محوریت انتقال تجربه در حوزه استراتژی‌های بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی استان رقم خورد؛

برگزاری اولین دورهمی از سلسله رویدادهای حوزه سلامت با محوریت انتقال تجربه در حوزه استراتژی‌های بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

- 1402/11/04

اولین دورهمی از سلسله رویدادهای حوزه سلامت با محوریت انتقال تجربه در حوزه استراتژی‌های بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی با حضور بیش از پنجاه شرکت مرتبط با این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، با هدف شبکه‌سازی و گسترش بازار شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی اولین دورهمی از سلسله رویدادهای حوزه سلامت با محوریت انتقال تجربه در حوزه استراتژی‌های بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی توسط پارک علم و فناوری خراسان برگزار گردید.

در این رویداد حسینعلی اخلاقی امیری، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: هدف از برگزاری این قبیل دورهمی‌ها با محوریت بازار، بهره‌گیری از ظرفیت تمامی اعضای زیست‌بوم استان است.

اخلاقی افزود: این سومین دورهمی ما در حوزه بازار است، پیش از این دورهمی صنایع خلاق و فرهنگی و همچنین دورهمی اقتصاد دیجیتال را برگزار کردیم و تلاش داریم چه در بحث حضور و چه در بحث سیاست گذاری تمامی ارکان زیست بوم اعم از پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و انجمن‌های تخصصی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید استان خراسان ظرفیت‌های بسیاری خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی داشته است و تنها پارک علم و فناوری خراسان در این حوزه دارای 27 شرکت دانش‌بنیان است که به صورت تخصصی بر روی تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و ما سعی داریم در سال‌های آینده نگاه ویژه‌تر و تخصصی‌تر برروی این حوزه داشته باشیم.

در ادامه قاسمی، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات آزمایشگاهی استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش عملکرد انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی استان  گفت: با توجه به همکاری و اتحادی که در انجمن تجهیزات پزشکی میان اعضا وجود دارد اهداف این انجمن کلانتر شده است و در حال حاضر از برنامه‌های اصلی انجمن ایجاد شهرک سلامت است.

قاسمی تصریح کرد: ما در تلاشیم که این اتحاد نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور به وجود بیاید و نمونه بارز آن جلسه در کمیسیون اصل 90 بود که این جلسه در حقیقت با محوریت خراسان رضوی برگزار شد ولی در این برنامه ما به طرح چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی کل کشور پرداختیم و توانستیم با سایر انجمن‌های تجهیزات پزسکی کشور تعاملات خوبی برقرار کنیم.

رئیس پارک سلامت نیز با اشاره بر ظرفیت‌های استان گفت: خراسان رضوی به دنبال برنامه سرخط فناوری جدید را در برنامه خود جهت سرمایه گزاری دارد و یکی از این ظرفیت‌های مهم بحث تجهیزات پزشکی است.

تفقدی افزود: در این حوزه استان خراسان رضوی عملکرد خوبی دارد و جزو استان‌هایی است که با توجه به دانشگاه‌های مطرح خود دارای دانش تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی است و همین باعث ایجاد ظرفیت‌های بلقوه استان شده است.

سلوکی، معاون تولید ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت گفت: عمده فعالیت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در تهران و البرز متمرکز شده در حالیکه بنا داریم موضوعات و مسائل واحدهای فناور و دانش بنیان سایر استان ها را نیز رصد و پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: خوشحالیم که در استان خراسان رضوی این رویداد برگزار شد تا بستر ارتباط ستاد معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی استان خراسان فراهم شود و ما بتوانیم خدمات این ستاد را به صورت شفاف برای شما عزیزان شرح دهیم.

سلوکی تصریح کرد: از افق آینده ما توجه به حوزه دارو و مواد اولیه با اولویت ارز بری است و یکی دیگر از برنامه‌های ویژه تعریف شده ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت در سال آینده حوزه سلامت دیجیتال، صنعت انسلین حوزه اقتصاد سرطان و اپلیکیشن مربوط به سرطان و حوزه واکسیناسیون است که فراخوان هایی در نظر گرفته شده.

وی تاکید کرد: دید ما صادرات محور است و محصولی ک به صادرات برسد ینی کیفیت‌های را سپری کرده است.

در ادامه پنل‌های تخصصی با دبیری ایمان شریعت، سرپرست پردیس فناوری‌های جامع پارک علم و فناوری خراسان و حضور اساتید برجسته، آقایان پویانفر، دادگر، کار بزرگ و کرباسی با چهار موضوع استراتژی های اعطا و اخذ نمایندگی فروش، فروش تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی دولتی، فروش مویرگی و بازاریابی تخصصی تجهیزات پزشکی برگزار گردید.

در پایان نیز تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری خراسان و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی استان خراسان رضوی منعقد گردید.

دانلود پیوست خبر ایمان شریعت ایمان شریعت سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی سیده فاطمه شهرستانی سیده فاطمه شهرستانی ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد مهدیه صحرانورد مهدیه صحرانورد مصطفی ایزدی مصطفی ایزدی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری